• admin

Mituri despre arderea grasimilor!

Daca urmaresti folclorul arderii grasimilor, foarte posibil te vei descoperi in postura de a cizela un plan elaborat, incluzind ore de genoflexiuni, suplimente dietetice si mese alcatuite din nimic altceva decit tulpini de telina. Miturile care “roiesc” în jurul arderii grasimilor au ramas aceleasi înca de la începutul miscarii fitness. Desfiintarea acestor mituri si aflarea adevarului despre arderea grasimilor reprezinta solutia pentru obtinerea unor avantaje maxime de pe urma timpului si efortului depus la sala. Separati realitatea de fictiune si va veti afla pe drumul cel bun în dezvoltarea unui fizic care nu trece neobservat. Conceptiile gresite despre metabolism sunt atit de larg raspindite, ca urmindu-le ajungi la multa munca, cu foarte putine rezultate. Una dintre cele mai mari neintelegeri si unul dintre “miturile”din domeniul exercitiilor si pierderii grasimilor a fost intalnita in domeniul arderii grasimilor.



Regimul alimentar arde grasimile. Unul din lucrurile cele mai contraindicate pentru arderea grasimii corporale este regimul alimentar. ati citit corect: regimul alimentar este contraindicat. O modificare care apare atunci când tineti regim este reducerea dramatica si sustinuta a ritmului metabolic. Aceasta înseamna ca posibilitatea corpului de a arde grasimi se reduce. Mai înseamna si ca puteti acumula mai multa grasime drept consecinta directa a programului alimentar. În schimb, mâncati în asa fel încât sa deveniti supli. Frecventa meselor si calitatea alimentelor sunt esentiale pentru persoanele care doresc sa elimine grasimea din corp. Un numar de 5-6 mese zilnice mentine un ritm metabolic ridicat si va ajuta sa va pastrati masa musculara importanta. Dar înainte de a lua masa la localul Pizza Hut, lasati-ma sa va explic modul în care puteti slabi.

Fiecare masa trebuie sa respecte notiunile alimentare de baza – putine grasimi, mese echilibrate, fara mâncare proasta si, mai presus de toate, moderatie. Urmatoarele informatii trebuie sa serveasca drept linii esentiale pentru un plan alimentar sanatos: Surse slabe de proteine (albusuri, piept de pui, peste, carne rosie slaba), carbohidrati complecsi (orez, cartofi, mâncare de ovaz, pâine integrala), multe legume si foarte putine grasimi. Ca o regula generala, împartiti farfuria în trei: carbohidrati, proteine din surse slabe si legume. Retineti, nici un plan alimentar nu este ideal pentru toata lumea, iar nutritia nu este o stiinta exacta. Experimentati cu diverse alimente si cantitati pentru a afla metoda optima pentru voi. Daca aveti încredere în conceptele de moderatie si calitate, restul va fi floare la ureche.


Exercitiul fizic de intensitate redusa arde cea mai mare parte a grasimilor. Aceasta afirmatie izvoraste din interpretarea gresita a dovezilor stiintifice. Studiile despre metabolismul exercitiului fizic au demonstrat ca corpul arde un procent mai mare de calorii provenind din grasime în timpul sedintelor lente, mai usoare de antrenament. Da, principala sursa de energie folosita în perioadele de pauza este grasimea, dar asta nu înseamna ca daca stati degeaba toata ziua sau faceti antrenament aerobic de intensitate redusa veti deveni mai supli.

Cheia eliminarii grasimii corporale este arderea caloriilor, si acest lucru nu se va întâmpla daca faceti antrenamente de intensitate redusa. Exercitiul fizic de intensitate ridicata (circa 75% si chiar mai mult din nivelul maxim al pulsului) este modalitatea optima. Veti arde mai multe calorii în timpul antrenamentului propriu-zis, si, odata de ati terminat exercitiul, veti continua sa ardeti calorii. Denumit si consum postantrenament de oxigen în exces sau CPOE pe scurt, acesta va permite sa ardeti calorii mult timp dupa ce ati plecat de la sala. Antrenamentul de intensitate redusa nu va ofera aceleasi avantaje.


Concentrati-va asupra regiunilor cu probleme pentru a elimina grasimea. Eliminarea locala a grasimii înseamna un exercitiu destinat reducerii depunerilor de grasime din anumite zone “problema” ale corpului. Teoretic, daca puteti lucra o anumita regiune sau grupa musculara, o cantitate mai mare de grasime din acea zona va fi arsa. De exemplu, s-ar putea sa credeti ca daca faceti un numar mare de crunch sau sit-up veti elimina grasimea de pe abdomen. Desi suna foarte atractiv, cresterea activtatii musculare nu reduce grasimea din acea regiune. Ne pare rau pentru vestile proaste, dar slabirea localizata este doar o pierdere de timp.

Modul în care corpul acumuleaza si mobilizeaza grasimea depinde de profilul genetic al individului si este un proces incredibil de complex, chiar mai complex decât reclamele TV. Studiile actuale arata ca exercitiul fizic stimuleaza mobilizarea acizilor grasi prin intermediul hormonilor secretati în sânge, care apoi actioneaza asupra depozitelor de grasime din întregul corp. Nu exista dovezi care sa demontreze ca acizii grasi sunt eliberati într-o cantitate mai mare din depozitele de grasime localizate exact deasupra muschilor activi.

Înca mai sunteti sceptici? Sa analizam câteva studii care arata clar ca slabirea localizata nu este decât o poveste. În cadrul a ceea ce în 1971 a devenit un studiu de referinta în fiziologia exercitului, cercetatorii au examinat depunerile subcutanate de grasime de pe ambele brate ale tenismenilor. Ei au descoperit ca gradul de muscularitate al bratului dominant al jucatorilor era mult mai mare decât cel al bratului pasiv, dar nivelul grasimii de pe ambele brate era egal. Stresul provocat de joc a dus la hipertrofia sau cresterea muschilor antebratului, dar în ciuda antrenamentului destinat acestei regiuni, depozitele de grasime au ramas intacte.


Transpiratia arde caloriile .Multa lume încearca sa slabeasca cu ajutorul saunei, crezând ca astfel determina arderea grasimilor. Expertii sustin însa ca transpiratia nu declanseaza acest proces si ca doar activitatea fizica sustinuta are astfel de rezultate. La sauna, organismul pierde doar apa si minerale, iar efectele se vad numai în combinatie cu o dieta adecvata si efort fizic. Daca mergi la sauna, consuma cât mai multe lichide, altfel risti sa te deshidratezi, ceea ce e rau atât pentru musculatura, cât si pentru creier.


Mancatul noaptea duce la ingrasare .Potrivit acestei conceptii gresite, alimentele pe care le mananci inainte de a merge la culcare sunt stocate sub forma de grasime, deoarece in timpul somnului este produsa foarte putina energie.

Realitate: Studiile au aratat ca momentul din zi in care mananci are legatura cu totalul de alimente pe care le consumi toata ziua. Asadar, daca mananci cea mai mare parte a alimentelor la inceputul zilei, ai tendinta sa te simti satul de-a lungul zilei si scade nevoia de mai manca. Chiar daca este adevarat ca servirea meselor principale relativ devreme in timpul zilei te ajuta sa consumi mai putine calorii in general, manancatul noaptea nu duce la cresterea in greutate.

Te ingrasi doar daca vei arde mai putine calorii decat mananci toata ziua. Deci, poti servi doar o masa pe zi, la miezul noptii, si pierde in greutate, pur si simplu pentru ca esti pe un echilibru caloric negativ.






Cantarul este inamicul dietei de slabire .Poate o nava sa ajunga la destinatie fara un GPS? Poate o afacere sa creasca fara sa cunosti bilantul financiar? Cu toate acestea, unii oameni cred ca se poate ajunge la obiectivul dietetic fara sa stii cat cantaresti.


Realitate: Cantarul este necesar. Cand urmezi o dieta de slabire, greutatea corpului poate avea fluctuatii, dar cu o tendinta generala de scadere. Daca te cantaresti in fiecare zi vei deveni constient de aceste fluctuatii periodice, iar acest lucru te poate descuraja sau chiar iti poate sabota entuziasmul initial pentru pierderea in greutate. De aceea, este bine sa te cantaresti la intervale mai lungi (de exemplu, o data pe saptamana).Intr-un studiu efectuat la Universitatea din Minnesota, Statele Unite, dintre 3000 de adulti aflati la dieta, cei care se cantareau mai des au slabit mai mult pe parcursul a doi ani si au reusit sa isi mentina greutatea ideala.


Acest studiu mai indica faptul ca intervalul ideal pentru a te urca pe cantar este o data pe saptamana.

269 afișare0 comentariu