+0744-696-280
Sunati-ne! | Luni-Vineri | 08.00 a.m-20.00 p.m
Livrare Gratuita
Calitate Premium
Peste 20 de ani Experienta

Totul despre pudrele de proteine

Totul despre pudrele de proteine

Totul despre Pudrele de Proteina

Pudrele de proteina pot fi utile daca nu obtii suficienta proteina din alimente integrale sau daca iti doresti sa te bucuri de confortul si portabilitatea unei surse de proteina, care nu se strica usor. Cum se realizeaza pudrele de proteina? Care este diferenta intre tipurile de pudre de proteina? Citeste mai departe pentru a afla.

Ce sunt pudrele de proteina?

Pudrele de proteina sunt suplimente alimentare, ce contin un procent ridicat de proteina. Aceasta proteina deriva dintr-o varietate de surse, incluzand:

  • Ou
  • Lapte
  • Mazăre
  • Cânepă
  • Soia
  • Merisor
  • Anghinare
  • Orez

Alaturi de proteina, mulți producători își fortifică produsele cu vitamine, minerale, legume  (legume deshidratate sau alte produse vegetale), grăsimi suplimentare, cereale, fibre și / sau agenți de îngroșare. Aceste din urmă tipuri de produse conțin de obicei cantități apreciabile de carbohidrați și grăsimi; fiind adesea considerate înlocuitori de masa, sub forma de pudra  (MRP) în loc de pudre de  proteina.Cele mai multe pudre de proteina sunt suplimente alimentare foarte prelucrate. Acestea trebuie să fie prelucrate, astfel încât să aiba un gust bun, dar  și să aibă o durată lungă de valabilitate și de depozitare.

Metode de Procesare

Desi pudrele de proteina provin direct din surse de nutrienti integrali, acestea nu sunt în sine alimente complete. Pudrele de proteina sunt realizate prin extragerea componentei proteice a nutrientului, printr-o varietate de metode de procesare. Diferitele surse de proteine necesită diferite tehnici de procesare. De exemplu, după cum iti poti imagina, obținerea  proteinei de orez din amidonul dens de orez, necesita unele manevre. Iată aici câteva metode de procesare:

Concentratele Proteice

Concentrația este un proces de uscare, desfasurat la o temperatura inalta  și extracție acidă pentru a diminua sursa nutritiva într-o pulbere de proteină concentrată, existand pe piata la preturi rezonabileÎn timpul procesării, alte impurități pot fi concentrate impreuna cu proteina (de exemplu, lactoza, grăsimea, colesterolul). Concentratiile ajung pana la 60-70% din masa totala a proteinei.

Proteinele Izolate

La proteinele izolate, in schimb, se are in vedere, separarea unei cantitati majore de proteina din nutrientul sursa. Acest procedeu se realizează printr-o spălare cu alcool, ori printr-o spălare cu apă sau printr-o tehnică de ionizare. Fiecare metodă, are, insa un cost diferit. Apa este cea mai puțin costisitoare metoda, in timp ce ionizarea este cea mai scumpă. După obtinerea izolatului se trece printr-un proces de filtrare. Odata cu acest moment, aproape orice altceva decât proteina a fost eliminat, ramanand o cantitate extrem de mica de carbohidrati, grasimi, fibre si fitochimice. Proteina izolată reprezinta 90 - 95% din masa totala a proteinei.

Proteina hidrolizata

Proteina hidrolizata se obtine prin adaugarea apei la polimerii proteinei și prin ruperea lor în grupuri mici  de proteine numite peptide. Grupurile, variaza în dimensiune de la 2 la 5 aminoacizi. Acest lucru se face pentru a se  îmbunătăți absorbția. Hidroliza este în esență pre-digerata. Acest tip de proteina hidrolizată este costisitor de produs.

Proteina ionizata

Ionii sunt atomi sau molecule, care poarta sarcini. Schimbul de ioni separa moleculele de proteina de alte particule de nutrienti, profitand de incarcaturile lor electrice.  Acesta este standardul industrial pentru prelucrarea proteinei din lapte.

Microfiltrare, microfiltrare încrucișată, ultrafiltrare

Acestea sunt procese foarte puternice de filtrare, care elimină agentii contaminanti din componenta proteinei concentrate, prin trecerea printr-o membrană. Acestea sunt similare cu procesele de osmoză inversă utilizate în purificarea apei.

De ce as avea nevoie sa folosesc o pudra de proteina?

Indiferent de obiectivul ales,  este important să obții o cantitate suficientă proteină. Proteina te poate ajuta la managementul greutatii corporale și la compoziția corporală, precum și la cresterea in masa musculara, la stimularea imunitatii și la recuperarea dupa antrenament. Pudrele de proteina iti pot fi foarte folositoare, daca nu iti asiguri o cantitate suficienta din alimente sau daca preferi acest mod de administrare, bucurandu-te totodata de perioada mare de valabilitate a acestora. La urma urmei, este mult mai ușor să ai la indemana un ambalaj cu o pudra  de proteina, in geanta de antrenament, fata de un piept de pui, mai ales ca aceasta pudra de proteine are si o aromă mai bună, comparativ cu o friptură. Avand in vedere datele numeroaselor studii, care demonstrează importanța proteinei atât pentru compoziția corporală cât și pentru sănătate, suplimentele alimentare care furnizează proteine sunt unele dintre cele mai populare suplimente disponibile.

Ce ar trebui sa stii?


Multe din pudrele de proteina au avantaje si dezavantaje:
Proteina de orez - Hipoalergenica, fără gluten, gust neutru, economica. 100%  din plante. Poate deriva din orez modificat genetic.

Proteina din ou - Cantități concentrate de aminoacizi esențiali, fără grăsimi. Poate supăra stomacul.

Proteine din lapte- (include zer, cazeină, cazeinat de calciu și amestecuri de proteine din lapte) -Intareste imunitatea, bogată în BCAA, conține lactoză, fiind o proteina foarte studiată. Poate provoca tulburări digestive sau alte simptome la persoanele sensibile la zer, cazeină și / sau lactoză.

Proteina din mazare - Nu conține grăsimi saturate sau colesterol, are o digerabilitate foarte buna, hipoalergenica, foarte economica. Este bogata în lizină, arginină și glutamină. 100% din plante.

Proteina din cânepă - Asigura grăsimi omega-3, cele mai multe forme furnizează fibre, fără inhibitori ai tripsinei, poate fi administrata în formă brută, bogată în arginină și histidină. 100% din plante.

Proteina din soia - poate avea beneficii pentru bolile cardiovasculare, conține unele substanțe anti-nutritive, poate derivata din soia modificată genetic. 100% din plante.

Proteina din merisoare – este bogata in antioxidantii, chiar si urmare a procesului de procesare. Se obtine din semințe recoltate de merisor. Conține acizi grasi omega 3. 100% din plante.

Proteina din anghinare - Sursa de inulină (un prebiotic). Bogat în BCAA. 100% din plante.

Calitatea Proteinelor

Proteinele pot fi clasificate după calitatea lor. Calitatea proteinelor este determinată prin următoarele metode.

Rata de eficiență proteică, se bazează pe creșterea în greutate a unui subiect testat, împărțita la consumul unui anumit nutrient pe baza de proteina, în timpul perioadei de testare. Datele anterioare au fost influențate de conținutul in metionină. Această metodă determină nevoia de proteina pentru creșterea si mentinerea masei musculare.

Utilizarea proteica neta este rata aminoacizilor convertiți în proteine, raportata la aportul de aminoacizii furnizati. Un alt mod de a intelege aceasta este cantitatea de proteina pe care un aliment o pune la dispoziția corpului pe baza digestibilității și a compoziției in aminoacizi. Acest test este influențat de aminoacizii esențiali din organism și de limitarea aminoacizilor din alimente.

Valoarea biologica (BV) este o măsură a proporției proteinei absorbite dintr-un aliment care devine încorporat în proteinele organismului. Gândeste-te la cât de bine poate fi folosită proteina pentru sinteza proteinelor noi. Retenția azotului este monitorizată. BV nu ia în considerare modul în care proteina este digerată și absorbită. Aceasta poate fi modificată de un aport recent de  consumul si prepararea alimentelor.

Scorul aminoacizilor corectat în funcție de digestibilitatea proteinelor este o metodă bazată pe cerințele de aminoacizi ale copiilor mici. Aceasta metoda ia în considerare digestibilitatea proteinei. Aceasta este o măsură recent dezvoltată și foarte preferată in determinarea calității proteinelor.

Rezumat si recomandari

Ia în considerare, ceea ce vrei sa obtii, atunci când utilizezi o pudra de proteina înainte de a face alegerea. Evalueaza digestibilitatea înainte de a alege o sursă de proteina (este posibil să trebuiască să experimentezi).  Modul in care se foloseste pudra de proteina va influența, de asemenea, alegerea ta. (de exemplu, shake-uri, budinci, batoane proteice, clatite etc.).
Primesti ceea ce platesti. Prin alegerea unei pudre de proteina "ieftine", este posibil sa obții cantități mari de lactoză, grăsimi, materiale de umplutură și așa mai departe, rezultate in urma procesului de izolare. Daca folosesti cu regularitate pudra proteica, rotirea sursei la fiecare 2-4 saptamani, poate constitui un mijloc de protecție împotriva dezvoltarii unor intolerante. Cele mai multe pudre de proteine par să aibă proprietăți similare, de recuperare in urma efortului. Conținutul in aminoacizi este comparabil și între surse.